Entry of me

BE NICE :)

Lucid Dreaming



Translation : Baring dan cuba untuk tidur . Kaedah ini sangat berkesan sekiranya korang sangat penat . Baring seperti biasa , kedua-dua tangan disisi dan tutup mata . JANGAN BERGERAK . Korang hendaklah mesti sentiasa sedar . Otak akan menghantar isyarat kpd badan supaya kita bersedia untuk tidur . Antara syaratnya ialah : korang terasa ingin menggaru bdn . korang ingin mengubah posisi tidur . pejam celik mata atau mengerakkan mata (ingat, korang mestilah sentiasa menutup mata) . KORANG JANGAN AMBIL PEDULI KESEMUA ISYARAT INI . Selepas 20-30 minit , korang akan terasa berat didada dan kemungkinan korang akan mendengar suara ganjil . Kini korang berada pada Tahap Separa Lumpuh / Tidak sedar . Buka mata dan korang akan mula berkhayal (bermimpi dengan mata terbuka) dan korang mendapati tidak dapat gerakkan badan . Tahap ini badan korang sudah tidur sepenuhnya . Sekiranya korang tahu yang korang sedang bermimpi tutup mata semula dan korang akan bermimpi serta merta . Kini korang sedar anda sedang bermimpi dan dgn latihan yg cukup korang boleh mengawal mimpi sendiri .

Taktahu laa bende ni betol ke tak .
terjumpe kat google .
btw i think bende ni bole mensyirik kan :3

♥ Terimakasih baca entry EH | Comment kalau rajin ♥

4 comments:

Ardini Izzati said...

Haha. Macam takleh caye je.

AmYSayLiVvie said...

x paham lah . bole kawal mimpi ? Maksud ?

emy|farid said...

mcm kes kna hempap jin je, huhu

Eikyen said...

hehe :D

@amysaylivvie : mksod nyee , kite bermimpi dalam keadaan sedar . nak gerakkan badan jee tabolee . Di ibarat kan lumpuh ..

ta tao laa bende ney betol kea tak .. but banyak yg daa try and menjadi .. haiyaa .. kite pon tak try lagi .. so xtw beol kea tak