Entry of me

BE NICE :)

Gantung Patung Belakang Kereta Jejas Akidah

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

hello bloggers ! sekarang dah raya ke 4 . Cepat betul masa berlalu .
oke cer tengok gambar kat atas tuhh .
mesti korang pernah nampak kan , ada yang buad camtuhh .
mula-II eikyen ingat kan benda biasa .
rupanyaa ia adalah budaya orang Thailand.

Mereka percaya roh orang yang mati kemalangan akan berlegar-legar di jalanraya tempat berlakunya kemalangan.

Tujuan utama pemandu-pemandu di Thailand menggantungkan patung di bawah kereta mereka kerana takut di ganggu oleh roh si mati terutamanya roh kanak-kanak yang mati dalam kemalangan.

Jadi mereka memasang anak patung pada pehadang belakang kereta, supaya roh kanak-kanak tenang.


info seterusnya >SUMBER<


#Alhamdulillah . ayaheikyendahbalikdarihospital . tapitakpulihsepenuhnya :')


♥ Terimakasih baca entry EH | Comment kalau rajin ♥

2 comments:

ELFarahin said...

Owh...bru taw. But for me, evrything start from our nawaitu. Tapi..klu dah ikut budaya non-muslim nii...x elok juga kan? By the way, follow sini! :D

ELFarahin said...

Oh, ya! one more, maen gantung-2 patung tu pun bukan ada faedahnya kan. So, baik tak payah buat. HAHAA..